ÅžiÅŸecam Renkli Düzcam ÅžiÅŸecam Düzcam’ın harmandan renkli camıdır.
• Farklı renk alternatifleri ile tasarımcı ve kullanıcılara estetik ve şık mekanlar yaratmaya yönelik geniÅŸ seçenekler sunar. • Dış cephede kullanıldığında, bina içine güneÅŸ ısısı giriÅŸini sınırlar, güneÅŸin aşırı parlaklığını denetler, rahat bir çalışma ve yaÅŸam ortamı sunar. • Klima kullanılan ortamlarda soÄŸutma enerjisi tüketimini azaltarak, soÄŸutma giderlerinden tasarruf saÄŸlar.
ÅžiÅŸecam Renkli Düzcam ürününe ikincil iÅŸlemler yapılarak yalıtım camı ünitesi, lamine cam, temperli cam, kısmi temperli cam, emaye boyalı cam, bombeli cam, kaplamalı cam, ayna üretilebilmektedir.
Renkler: YeÅŸil, füme, bronz, mavi, turkuaz ve koyu füme renkleri mevcuttur.
Kullanım alanları: ÅžiÅŸecam Renkli Düzcam, ağırlıklı olarak giydirme cepheli konut dışı yapılarda olmak üzere güneÅŸ kontrolü gerektiren bütün yapılarda; pencerelerde, parapetlerde, duvar önlerinde, çatı ışıklıklarında ve cam balkonlarda kullanılır. Ayrıca masa, sehpa, raf, kapı, duÅŸ kabini ve ara bölme camı olarak dekorasyonda da kullanılmaktadır.
ÅžiÅŸecam Renkli Düzcam, ağırlıklı olarak giydirme cepheli konut dışı yapılarda olmak üzere güneÅŸ kontrolü gerektiren bütün yapılarda; pencerelerde, parapetlerde, duvar önlerinde, çatı ışıklıklarında ve cam balkonlarda kullanılır.
Ayrıca masa, sehpa, raf, kapı, duÅŸ kabini ve ara bölme camı olarak dekorasyonda da kullanılmaktadır.
Cam paketleri veya sandıkları düÅŸeyle 5° açı yapacak ÅŸekilde stoklanmalıdır. Sandıklar eÄŸim vermeye baÅŸladığında daha fazla stoklama yapılmamalı ve o sıra en kısa sürede boÅŸaltılmalıdır.
Paketler veya sandıklar açık havada stoklanmamalıdır. Nem ve sıcaklık koÅŸulları uygun ve kapalı bir ortamda stoklanmalıdır Ä°deal stoklama için, 9-25°C sıcaklık, %70'in altında nem tavsiye edilir. Stoktaki paket vaya sandıklar yaÄŸmur ve kar gibi camların ıslanmasına sebep olacak sulardan korunmalıdır. Stokta ıslanan camın korozyon riski yüksektir. Bu nedenle cam plakalar yoÄŸuÅŸma veya herhangi bir ÅŸekilde ıslanacak olursa kurumadan temizlenmelidir.
Cam paketleri sehpalara yüklenip ve boÅŸaltılırken, paketler sehpanın her iki tarafınada dengeli bir ÅŸekilde konulmalı ve/veya boÅŸaltılmalıdır.
Jumbo paket stoklamalarında sadece lastikli ahşap stok takozu kullanılması tavsiye edilir.
Makine ebadı ve split stoklamalarında ahşap veya metal (lastikli) stok takozu kullanılmalıdır.
Sehpa ayağı ve stok takozu arasındaki zeminden kaynaklanan seviye farklarını tolere etmek için lastik parçalar ile besleme yapılmalıdır.
AhÅŸap takozlar fırınlanmış gürgen veya kayın aÄŸacından yapılmalıdır.
Ä°çinde kırık ve çatlak plaka olan paketler kesinlikle stoklanmamalıdır.
Camların yıkanmasında kullanılacak suyun sertliÄŸi en fazla 5°Fr sertliÄŸinde ve 6 - 8 pH arasında olmalıdır Yıkama suyunun elektrik iletkenliÄŸinin ; hatdışı kaplama yapılacak camlar için 1 µS/cm, yalıtım camı için 30 µS/cm' den düÅŸük olması önerilir. Yıkama makinesinde kullanılan fırçaların camı çizmeyecek yumuÅŸak özellikte olması gerekir. Camın üzerindeki sular hava bıçağı ile kurutulmadan uzaklaÅŸtırılmalıdır.
Cam paketleri veya sandıkları yatay deÄŸil düÅŸeyle 5°â€‹ açı yapacak ÅŸekilde taşınmalıdır.
Açık havada yapılan taşımalar, ıslanma ve toza karşı korumalı, kapalı araçlarla yapılmalıdır.
Paket içinde çatlak veya kırık cam olmamalıdır. Çatlak veya kırık camlar, önündeki ve arkasındaki camları çizebildiÄŸi gibi ciddi iÅŸ kazalarına da neden olabilir.
Cam paketleri mutlaka lastik ve keçe zemine basmalıdır. DoÄŸrudan metal ya da ahÅŸap ile temas etmemelidir.
Cam plakalar arasında uygun toz veya kağıt ayraç kullanılmalıdır. Uygun olmayan ayraç malzemeleri camda çizik, kazıntı, çatlama ve korozyona neden olabilir. Ayraç malzemesi olarak kağıt kullanıldığı taktirde, kağıdın, külsüz, pH sı 5,5 - 7 arasında olmalıdır.
Tüm ayraç malzemeleri temiz ve kuru olmalıdır.
Yükleme ve taşıma teçhizatları hasarlı olmamalıdır.
Taşıma sırasında paketler veya sandıklar nakliye aracına sabitlenmelidir.
Paket veya sandıkların nakliye aracına yüklenip indirilmesi camın ambalaj türüne uygun aparatlarla yapılmalıdır. Uygun olmayan aparatlar iÅŸ kazalarına ve cam kırılmalarına neden olabilir. Cam ambalajının sökülmesinden önce gerekli iÅŸ güvenliÄŸi önlemleri alınmalıdır.
Uygun kesme rölesi, kesme yağı ve kesme basıncı kullanılmalıdır.
Kesimden sonra cam bekletilmeden kopartılmalıdır.
Kesme masalarının yüzeyleri düzgün ve temiz olmalıdır.
Kesme iÅŸlemi yapılacak cam plakanın her tarafı aynı sıcaklıkta olmalıdır. Bir tarafı güneÅŸ görüp ısınan cam geçici gerilimlerden dolayı düzgün kesilemeyebilir.
Kesimden sonra cam bekletilmeden koparılmalıdır.
480°C 'nin üzerindeki sıcaklıklarda ısıl iÅŸlem görmüÅŸ camlarda meydana gelen kesim ve kırılma sorunları ikincil iÅŸlem prosesinden kaynaklanır.